
WIKIPEDIA 

The Epoch Times 

The Epoch Times is a far-right"?l international multi-language 
newspaper and media company affiliated with the Falun Gong 
new religious movement.l7) The newspaper, based in New York 
City, is part of the Epoch Media Group, which also operates 
New Tang Dynasty (NTD) Television.8l The Epoch Times has 
websites in 35 countries but is blocked in mainland China.L9) 

The Epoch Times opposes the Chinese Communist Party,/2o) 
promotes far-right politicians in Europe,[3ll5l and has backed 
President Donald Trump in the U.S??1l a 2019 report by NBC 
News showed it to be the second-largest funder of pro-Trump 
Racebook advertising after the Trump campaign.[8I[22l[23] The 
Epoch Media Group's news sites and YouTube channels have 
spread conspiracy theories such as QAnon and anti-vaccine 
misinformation.[8I[24l[25] m 2020, the New York Times called it 
a "global-scale misinformation machine"[a] The Epoch Times 
frequently promotes other Falun Gong affiliated groups, such as 
the performing arts company Shen Yun.[14][26l[21] 

Contents 
History and relation to Falun Gong 
Finances 
Distribution 
Editorial stance 
Notable coverage 

'Nine Commentaries on the Communist Party' editorials 
Pro-Trump conspiracy theories and disinformation 
COVI D-19 coverage and misinformation 
Other 

Social media bans 
Ads banned by Facebook 
Removal of The BL (The Beauty of Life) from Facebook 
Removal of TruthMedia from Facebook 

Censorship by the Chinese government 
White House protocol controversies 
Assessments 
Awards 
References 

The Epoch Times 
I Truth and Tradition I 
I THE EPOCH TIMES I 
=EPOCH TIMES " _..,..,_ ... _ --=-- 

- ±= 

ONE NEW YORK 
Rising Together 

$! 
Front page of The Epoch Times New 

York edition for March 18, 2016 

Type International 
newspaper 

I Format Broadsheet 

I Owner(s) Epoch Media Group 

Founder(s) John Tang 

Publisher Epoch Media Group 

Founded May 20, 2000 

Language Multiple, mainly 
Chinese and English 

Headquarters 229 W. 28th St. 
New York, NY 10001 
U.S. 

Website www.theepochtimes 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 1 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



/ External links .com (https://www.thee 
pochtimes.com/) 

History and relation to Falun Gong 
The Epoch Times was founded in 2000 by John Tang and other 
Chinese Americans affiliated with the Falun Gong new religious 
movement.(7) Tang was a graduate student in Georgia at the time; 
he began the newspaper in his basement.(21l The founders said they 
were responding to censorship inside China and a lack of 
international understanding about the Chinese government's 
repression of Falun Gong.la8l[29] 

I The Epoch Times 
Traditional Chinese #Crl##f 
Simplified Chinese EC7Bf#R 
Transcriptions 

Standard Mandarin 

Hanyu Pinyin D~jiyu~n Shib~o 

By 2003, The Epoch Times website and group of newspapers had grown into one of the largest Chinese­ 
language news sites and newspaper groups outside China, with local editions in the U.S., Canada, 
Australia, New Zealand, Japan, Indonesia, Taiwan, Hong Kong, and major Western European 
countries.(3Ol The first English edition launched online in 2003, followed by the New York print edition 
in 2oo4.3) 

Nick Couldry and James Curran wrote in 2003 that the paper represents a "major step in the evolution 
of Falun Gong-related alternative media", and may be part of a de facto media alliance with democracy 
activists in exile.(32) In 2003 sociologist Yuezhi Zhao wrote that the paper "displays an indisputable 
ideological and organizational affinity with Falun Gong" and that it strongly emphasizes negative 
portrayals of the Chinese government and positive portrayals of Falun Gong. Per Zhao, Epoch portrays 
itself as neutral, independent, and public-interest oriented.[3o) 

In 2005, the San Francisco Chronicle reported that "three new U.S.-based, Chinese-language media 
outlets that provide provocative reporting about the Communist Party, government oppression and 
social unrest in China (namely The Epoch Times, Sound of Hope, and NTDTV) have ties to the Falun 
Gong spiritual movement." When interviewed, executives at each outlet claimed they did not represent 
the Falun Gong movement as a whole.(2ol 

Associated Press reporter Nahal Toosi wrote in 2006 that it is "technically inaccurate" to say that Falun 
Gong owns The Epoch Times, although many of the newspaper's staffers are Falun Gong 
practitioners.(33l Toosi noted "many observers" have said Falun Gong uses the newspaper for its public 
relations campaigns, and the paper is connected with the group and carries sympathetic coverage of 
1t [33)3411.351[361137) 

The English Epoch Times chair Stephen Gregory denied in 2006 that Epoch Times is directly connected 
to Falun Gong.(33) Independent reporters in the US repeatedly confirm the connection.[18][21] 

In 2008, David Ownby, director of the Center for East Asian Studies at the Universit~ de Montr~al and 
the author of Falun Gong and the Future of China, said the newspaper is set up by Falun Gong 
practitioners with their own money.l38l He described The Epoch Times as wishing to be taken seriously 
as a global newspaper rather than being judged on the basis of its strong association with Falun 
Gong.(38l[39] He wrote: "Epoch Times is a newspaper with a mission, that of reporting on issues bearing 
on human rights throughout the world, which allows for considerable focus on China and Falun 
Gong."4o) 

Canadian scholar Clement Tong wrotl34][41][42][43][44l The Epoch Times "operates as a mouthpiece for" 
Falun Gong without an official statement of affiliation with the movement.l42] 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 2 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



In 2009, Li Hongzhi, the founder of Falun Gong, appeared at the newspaper's headquarters in 
Manhattan and called for the expansion of The Epoch Times to "become regular media."a8] Li has 
referred to The Epoch Times as "our media", along with the NTD digital production company and the 
Shen Yun dance troupe.la8I[45] Two former employees said that top editors traveled to meet with Li at 
Falun Gong's compound, Dragon Springs, where Li weighed in on editorial and strategic decisions; The 
Epoch Times denied that a meeting took place.la) 

Former employees of The Epoch Times have noted the involvement of Falun Gong practitioners in the 
management and editorial process.H8l Three anonymous former employees said Epoch Times workers 
were encouraged to attend weekly "Fa study" sessions outside work hours to study the teachings of Li 
Hongzhi.l4) Former employees have said that speaking negatively about The Epoch Times amounts to 
disobeying Li.(a) 

The Epoch Times runs frequent promotional stories about the Shen Yun dance troupe that is affiliated 
with Falun Gong. The New Yorker's review of Shen Yun called The Epoch Times "the world's foremost 
purveyor of Shen Yun content."[47] 

In a 2018 report, conservative think-tank the Hoover Institution commented that "the space for truly 
independent Chinese-language media in the United States has shrunk to a few media outlets supported 
by the adherents of Falun Gong, the banned religious sect in China, and a small publication and website 
called Vision Times", the report noting that the latter is also associated with Falun Gong.l4l similarly, in 
a 2019 report, Reporters Without Borders commented that "Aside from the Epoch Times newspaper and 
New Tang Dynasty Television, which are run by the Falun Gong, a religious movement persecuted in 
China, and China Digital Times, a website founded by a leading US-based critic of the regime, the 
United States now has few truly independent diaspora media. "[49] 

In 2019, an NBC News investigative report suggested The Epoch Times's political coverage may be 
affected by Falun Gong believers' anticipation of a judgment day in which communists are sent to hell, 
and Falun Gong's allies are spared. Former Epoch Times employees told NBC News that President 
Donald Trump is viewed as a key anti-communist ally,%l allegedly hastening that judgment day.50) 

In 2020, Vox identified China Uncensored and NTD as affiliates of the Epoch Times, as part of a 
multilingual "media empire".[5) 

Finances 
According to NBC News, "little is publicly known about the precise ownership, origins or influences of 
The Epoch Times," and it is loosely organized into several regional tax free non-profits, under the 
umbrella of the Epoch Media Group, together with New Tang Dynasty Television [i8][21] 

The newspaper's revenue has increased rapidly in recent years, from $3.8 million in 2016 to $8.1 million 
in 2o17 (with spending of $7.2 million), $12.4 million in 2018l5%l and $15.5 million in 2019.53]54l Tax 
documents of the Epoch Media Group indicated that between 2012 and 2016, the group received 
$900,000 from a principal at Renaissance Technologies, a hedge fund led by the conservative political 
donor Robert Mercer.L55l Chris Kitze, a former NBC executive and creator of the fake news website 
Before It's News who also manages a cryptocurrency hedge fund, joined the paper's board as vice 
president in 2017.(52] 

A 2020 report in The New York Times called The Epoch Times' recent wealth "something of a mystery." 
Steve Bannon, the former executive chairman of Breitbart News who produced a documentary with 
NTD, said "I'd give them a number" on a project budget and "they'd come back and say, 'We're good for 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 3 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



that number."' Former employees say they were told The Epoch Times is financed by subscriptions, ads 
and donations from wealthy Falun Gong practitioners.l?1) 

Distribution 
The Epoch Times says it hosts websites in 21 languages and 35 
countries, and has print editions in eight languages: Chinese, 
English, Spanish, Hebrew, Vietnamese, Japanese, Korean, and 
Indonesian.La9] 

In April 2o19, videos and ads from the Epoch Media Group 
including The Epoch Times and New Tang Dynasty (NTD) totaled 3 
billion views on Facebook, YouTube and Twitter, according to the 
analytics company Tubular. That ranked it 11th among all video 
creators, and ahead of any other traditional news publisher, 
according to NBC News.[8) 

Epoque Times office in Montreal's 
Chinatown in 2015 

Editorial stance 
The Epoch Times is an ardent opponent of the Chinese Communist Party.[%) Since a shift in the 
newspaper's approach in 2016, the newspaper received significant attention for its favorable coverage of 
the Trump administration,[8Izzl the German far-right, (3ll56l and the French far-right.5l 

The Epoch Times "generally stayed out of U.S. politics" before 2016, "unless they dovetailed with Chinese 
interests," according to a report by NBC News. Ben Hurley, a former Epoch Times employee until 2013, 
stated that the newspaper was critical toward abortion and LGBT and that Falun Gong practitioners 
"saw communism everywhere" including in internationalist figures like Hillary Clinton and Kofi Annan, 
"but there was more room for disagreements in the early days." Since 2016, according to NBC News, The 
Epoch Times has promoted favorable coverage of Trump's campaign and presidency, and emphasized 
issues such as Islamic terrorism and illegal immigration to the United States. It has also emphasized 
"what the publication claims is a labyrinthian, global conspiracy led by [Hillary] Clinton and former 
President Barack Obama to tear down Trump."l8 

A former Epoch Times reporter who covered the 2016 campaign, Steve Klett, said his editors had 
encouraged favorable coverage of Trump after he won the Republican nomination, and that "they 
seemed to have this almost messianic way of viewing Trump as the anti-Communist leader who would 
bring about the end of the Chinese Communist Party."?1) After Trump was elected, The Epoch Times 
hired Brendan Steinhauser, a Tea Party strategist, to reach out to more conservatives and encourage the 
Trump administration to oppose the persecution of Falun Gong.l?) 

The Epoch Times picks up mainstream newswire stories and in some places can resemble a community 
newspaper.l57/ According to sociologist Yuezhi Zhao, "While mainstream newspapers typically treat Web 
versions as an extension of the already-existing print version, The Epoch Times website serves as the 
master for all its worldwide papers. "3o] 

The Epoch Times is known for alleging conspiracies involving former Communist Party general secretary 
Jiang Zemin,l5%l under whose administration Falun Gong was suppressed in China. 

The newspaper is at odds with the Taiwanese-owned and U.S.-based Chinese language newspaper World 
Journal, accusing it of being a "megaphone for the evil Chinese Communist Party. "[58] 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 4 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



In September 2017, the German edition, The Epoch Times Deutschland, which became Web-only in 
2012, was described by online magazine The China File as being aligned with the German far-right, and 
attractive to supporters of the Alternative for Germany (AID) party and the anti-immigrant group 
Pegida.lOl Stefanie Albrecht, a reporter for the German broadcaster RTL who spent several days inside 
the Berlin office of The Epoch Times while investigating the far right, said that The Epoch Times staffers 
she met had no journalistic training and did not check facts, trusting instead in the alternative sources 
they consulted. [s] 

In France, The Epoch Times gives "an unfettered platform to Jean-Marie Le Pen, the patriarch of the 
French far right, and his daughter, Marine, who leads the nationalist party her father founded," 
according to The New Republic.[5l 

Notable coverage 

'Nine Commentaries on the Communist Party' editorials 

In November 2004, the Chinese version of The Epoch Times published a series of editorials titled "Nine 
Commentaries on the Communist Party." The editorials argued that China would not be free or 
prosperous until it was rid of the party, which it said was at odds with China's cultural and spiritual 
values.(59] 

Millions of copies of the articles circulated in China through e-mails, faxes, and underground printing 
houses, according to a guest opinion article in The Christian Science Monitor by Caylan Ford, a former 
staff writer for The Epoch Times. Ford wrote that the campaign differed from the 1989 and 2008 
democracy movements in China by drawing on Buddhist and Daoist spirituality.[59l 

In 2005, organizers of an associated campaign urging people to quit the Chinese Communist Party said 
that more than 2 million people had resigned.loo] 

A report by the OpenNet Initiative said that 90% of websites mentioning the phrase "Nine 
Commentaries" were blocked in mainland China as of 2oo.(61][62] 

In 2012, a former People's Liberation Army Air Force officer testified to the United States Congressional­ 
Executive Commission on China that he had been sentenced to four years of prison for distributing a 
"Nine Commentaries" DVD in Beijing.@3) 

The "Tuidang" movement to quit the Chinese Communist Party was selected as the one of the top global 
events in 2011 by Russian economist Andrey Illarionov, who cited claims by The Epoch Times that over 
100 million people had quit.(o4) 

According to China scholar David Ownby, the Nine Commentaries are a "condemnation of communism 
and a direct indictment of the legitimacy of the Chinese Communist Party's rule in China." While 
acknowledging the "unnecessary violence" the Chinese Communist Party has inflicted, Ownby finds that 
the lack of balance and nuance in tone and style makes the editorials resemble "anti-Communist 
propaganda written in Taiwan in the 1950s."4o] 

Pro-Trump conspiracy theories and disinformation 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 5 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



The Epoch Times has promoted an array of pro- Donald Trump 
conspiracy theories(65l[66l and is known as one of Trump's closest 
media allies and defenders.(66][22] The paper has financially 
benefited from its promotion of Trump conspiracies, increasing its 
revenue nearly fourfold during the first three years of Trump's 
administration (from $3.9 million in 2016 to $15.5 million in 2019) 
as it catered to Trump's most ardent supporters, to whom the paper 
marketed itself via targeted social media advertising.(67) The 
publication championed Trump's Spygate conspiracy theory in its 
news coverage and advertising, and the Epoch Media Group's Edge 
of Wonder videos on YouTube have spread the far-right, pro-Trump 
QAnon conspiracy theory,l18l and embraced false "QAnon" 
claims.(6S) An NBC News report found that two of Edge of Wonder's 
hosts have been a creative director and chief photo editor at The 
Epoch Times respectively. The newspaper promoted Edge of 
Wonder videos in dozens of Facebook posts through 2019.[18) 

Woman at Million MAGA March on 
November 14, 2020 in Washington, 
D.C., distributing copies of The 
Epoch Times featuring a headline 
that quotes Donald Trump's 
disputed claim about the results of 
the 2020 United States presidential 
election. 

During the February 2020 Iowa Democratic caucuses, The Epoch 
Times shared viral disinformation from the conservative group Judicial Watch that falsely alleged 
inflated voter rolls.I69l The claim, which went viral on Facebook, was debunked by fact checkers and the 
Iowa secretary of state.(7ol[7) A Harvard media expert quoted by NBC News said The Epoch Times 
employed a "classic disinformation tactic" known as "trading up the chain," in which false stories are 
repackaged and shared.(69) 

After Trump was defeated by Joe Eiden in the 2020 presidential election, The Epoch Times consistently 
sought to question the election results.L72) The organization produced a 93-minute video that falsely 
suggested widespread fraud in the counting; one interviewee, attorney Lin Wood, falsely alleged that 
China had bought an American election vendor.l73l versions of the video on YouTube, the Epoch Times 
website and NTD were viewed hundreds of thousands of times. [73] The Epoch Times created a network of 
seven new YouTube channels to pump out election disinformation and other false claims, including lies 
about the Nashville Christmas Day bombing.(66l only one of the seven YouTube channels disclosed its 
ties to the Epoch Times or Falun Gong.(66l m the two and a half months after their creation, the 
disinformation channels garnered tens of millions of views and at least 1.1 million subscribers.Iol one of 
the channels ("Eye Opener With Michael Lewis") portrays itself as an independent effort by the host 
"and a few friends."(66] After the videos' false and misleading claims were reported on, You'Tube 
removed several of the videos in accordance with the site's policy against election disinformation. L66] 

The newspaper helped publicize the January 6, 2021, Trump rally in Washington, D.C., that led to the 
storming of the Capitol by a violent pro-Trump mob. Afterward, one of its columnists suggested that the 
riot was a "false flag" operation,7?) and Michael Lewis's Epoch Times-linked YouTube channel echoed 
the same lie, suggesting that the Capitol attack was orchestrated by "antifa" as part of an "old 
Communist tactic "[66] 

COVID-19 coverage and misinformation 

The Epoch Times has spread misinformation related to the COVID-19 pandemic in print and via social 
media including Facebook and YouTubel74l75] It has promoted anti-China rhetoric and conspiracy 
theories around the coronavirus outbreak, for example through an 8-page special edition called "How 
the Chinese Communist Party Endangered the World", which was distributed unsolicited in April 2020 
to mail customers in areas of the United States, Canada, and Australia.[76l[7z) In the newspaper, the 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 6 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



SARS-CoV-2 virus is known as the "CCP virus", and a commentary in the newspaper posed the question, 
"is the novel coronavirus outbreak in Wuhan an accident occasioned by weaponizing the virus at that 
[Wuhan P4 virology] lab?"(74l76] The paper's editorial board suggested that COVID-19 patients cure 
themselves by "condemning the CCP" and "maybe a miracle will happen".[52) 

The misinformation tracker NewsGuard called the French page of The Epoch Times one of the "super­ 
spreaders" of COVID-19 misinformation on Facebook, citing an Epoch Times article that suggested the 
virus was artificially created.[78l[79] NewsGuard later changed the rating of the English edition of The 
Epoch Times from green to red.L19) 

A story in The Epoch Times on February 17, 2020, shared a map from the internet that falsely alleged 
massive sulfur dioxide releases from crematoriums during the COVID-19 pandemic in China, speculating 
that 14,000 bodies may have been burned_[Bo] A fact check by AFP reported that the map was a NASA 
forecast taken out of context[8o] 

A widely viewed video released by The Epoch Times on April 7, 2020, was flagged by Facebook as "partly 
false" for "the unsupported hypothesis that SARS-CoV-2 is a bioengineered virus released from a Wuhan 
research laboratory." The video featured Judy Mikovits, an anti-vaccination activist.(81l82) The fact­ 
checker Health Feedback said of the video that "several of its core scientific claims are false and its facts, 
even when accurate, are often presented in a misleading way."L75] 

A story by the Canadian Broadcasting Corporation (CBC) on April 29, 2020, reported that some 
Canadians were upset to receive a special edition of The Epoch Times that called COVID-19 the "CCP 
virus". Later the CBC retracted a headline on its story that had quoted a recipient saying the special 
edition was "racist and inflammatory", and the CBC also retracted a claim that The Epoch Times edition 
had concluded that COVID-19 was a bioweapon.[76l[83) 0pinion columns published by conservative 
tabloid The Toronto Sun accused the CBC of bias against The Epoch Times(84l[85l and said the CBC's 
report may have misled readers into thinking The Epoch Times was spreading anti-Asian sentiment.l85l 

Other 

The paper carried an interview with outspoken Canadian Conservative Member of Parliament Rob 
Anders in 2010, wherein Anders alleged that the Chinese government used gifts and business deals in 
attempts to influence Canadian political decisions.[86][87] 

Social media bans 

Ads banned by Facebook 

The Epoch Media Group spent $11 million on Facebook ads in 2019,72l including, over a six-month 
period in 2019, more than $1.5 million on about 11,000 pro-Trump Facebook advertisements purchased 
by The Epoch Times.[8I[23]72) According to publicly-available Facebook ad data reported on by NBC 
News, theEpoch Times spent more on pro-Trump ads than any other group except the Trump campaign 
itself.[8J[23) political ad spending on Facebook in April 2o19 through an account called "Coverage of the 
Trump Presidency by The Epoch Times" exceeded any politician's spending except Trump and Democrat 
Joe Biden.[8l Journalist Judd Legum wrote in May 2019 that The Epoch Times ads were "boosting 
Donald Trump and floating conspiracy theories about Joe Biden. "(88] 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 7 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



pages, 44 Facebook groups and 31 Instagram accounts,(9%l which in total were followed by more than 2 
million people.(95l Snopes and NBC News reported that TruthMedia had ties to the Epoch Media 
Group,/97l(95) but Stephen Gregory, publisher of The Epoch Times, denied this.(95) 

TruthMedia, now banned from Face book, continues to operate Y ouTube channels in Chinese, English, 
Japanese, and Vietnamese, and has accounts on Pinterest and Twitter.(94) It appears to have begun a 
petition to the White House to "start calling the novel coronavirus the CCP virus "(95][94] 

Censorship by the Chinese government 
In some cases The Epoch Times operates in a hostile overseas environment, in which "overseas Chinese 
media companies choosing to remain independent or publish non-approved content become the targets 
of an aggressive campaign of elimination or control."[98) In one instance, Chinese diplomatic officials 
made threats against media for reporting Falun Gong-related content; in other cases, advertisers and 
distributors have been threatened not to support The Epoch Times. Communist Party authorities have 
been accused of resorting to "militant methods" against the newspaper and its staff, including attacking 
staff and destroying computer equipment.98] 

In 2006, the International Federation of Journalists criticized what it called a "dirty war" against The 
Epoch Times, citing incidents such as The Epoch Times's Hong Kong printing plant being broken into 
and damaged by unidentified men, and Epoch's offices in Sydney and Toronto receiving suspicious mail 
envelopes suspected of containing toxic materials. The IFJ also noted incidences of Epoch Times staff 
and advertisers being intimidated, and newspapers being confiscated, in what it characterized as "a 
vicious witch-hunt aimed at crushing the voice of dissent. "L99) 

The newspaper was briefly banned from Malaysia after coming under reported pressure by the Chinese 
Communist Party.(36) 

In 2016, the newspaper was removed from the pharmacy of Australian National University, after the 
president of the Chinese Students and Scholars Association confronted the pharmacist and threw out the 
papers. The incident drew national media coverage over questions of Chinese government sponsored 
overseas student organizations_Loo][1o1] 

In November 2019, Reporters Without Borders called on Hong Kong Chief Executive Carrie Lam to 
protect press freedoms after The Epoch Times said four masked arsonists with batons had damaged its 
printing press.Io2) Additionally, in a 2019 report, Reporters Without Borders said that The Epoch Times' 
chief technical officer, Li Yuan, was assaulted in his Atlanta, Georgia, home on February 8, 2006, by 
"suspected Chinese government agents" who took his two laptops.H49] 

On 12 April 2021, the Hong Kong printing facility was vandalized during working hours, in the presence 
of staff members. The attack was filmed by CCTV. [103) [104] 

White House protocol controversies 
In September 2018, Epoch Times photographer Samira Bouaou broke White House protocol and handed 
Trump a folder during an official event.(o5] 

On August 13, 2020, the White House invited reporters from The Epoch Times and the right-wing news 
outlet Gateway Pundit to a press briefing. According to a report by the Washington Post, "Gateway 
Pundit and Epoch Times both jumped the line with the White House's blessing starting on Thursday", 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 8 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



prompting objections from the president of the White House Correspondents' Association.[o6][1o7] 

Assessments 
Ming Xia, a political science professor at the Graduate Center at the City University of New York, wrote 
in 2oo7 that The Epoch Times represents part of Falun Gong's strategic effort to expand to non­ 
practitioners, and "embed itself into the large civil society for influence and legitimacy."[o8) In 2018 he 
described The Epoch Times staff as largely part-time and volunteer, and said they "do not follow the 
protocols professional journalists abide by."lo5] 

The misinformation tracker NewsGuard said The Epoch Times "fails to meet several basic standards of 
credibility and transparency. "a9] 

The Epoch Times has been criticized by some scholars for biases, particularly regarding the Chinese 
Communist Party and mainland China issues, as well as for being a "mouthpiece" of the Falun Gong 
movement.(34][41][43)[351[36l[37l James To, a New Zealand political scientist, described The Epoch Times 
as the "primary mouthpiece" of Falun Gong, writing that it "lacks credibility", despite the newspaper 
posing a "viable threat to the CCP" by publishing articles about the party's negative aspects.lo9l I his 
book Blocked on Weibo: What Gets Suppressed on China's Version of Twitter and Why, University of 
Toronto research fellow Jason Q. Ng referred to the paper's coverage of mainland China issues as 
"heavily biased against the Communist Party" and thus its reportage "should be viewed skeptically. "[uo] 

A 2018 report by conservative think-tank the Hoover Institution called The Epoch Times one of the few 
independent Chinese-language media outlets in the United States not taken over by businessmen 
sympathetic to the Chinese government. The report also said that reports on China by The Epoch Times 
and other outlets affiliated with Falun Gong, which is banned from China, are "uneven. "[48] 

Seth Hettna wrote in The New Republic that The Epoch Times "has built a global propaganda machine, 
similar to Russia's Sputnik or RT, that pushes a mix of alternative facts and conspiracy theories that has 
won it far-right acolytes around the world."l5l 

Joan Donovan of the Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy at Harvard University 
called The Epoch Times "a known disinformation operation. "[69] 

James Bettinger, a professor of communications at Stanford University and the director of the John S. 
Knight Journalism Fellowships, said "Even if Epoch Times is not associated with Falun Gong, if they 
consistently write about Falun Gong in the same perspective, or if there are no articles examining Falun 
Gong, people would perceive it as being not credible. "l57/ Orville Schell, dean of the Graduate School of 
Journalism at University of California, Berkeley, said in 2oo5 that "It's hard to vouch for their quality 
because it's difficult to corroborate, but it's not something to be dismissed as pure propaganda."[) 

In his 2008 book on Falun Gong, David Ownby wrote that The Epoch Times articles are "well written 
and interesting, if occasionally idiosyncratic in their coverage."l4o][nu2][13) According to Ownby, the 
newspaper has been praised and also criticized for a perceived bias against the CCP, and support of 
Falun Gong practitioners and other dissidents such as Tibetans, Taiwanese independence advocates, 
democracy activists, Uyghurs and others. The paper, therefore, is often assessed in light of its connection 
to Falun Gong, rather than a thorough analysis of its editorial content.Lu4] 

Jiao Guobiao, a former Beijing University journalism professor who was dismissed after criticizing the 
Propaganda Department, proposed that even if The Epoch Times published only negative information 
highly critical of the CCP, the weight of their attacks could never begin to counterbalance the positive 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 9 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



propaganda the party publishes about itself. In addressing media balance, Jiao noted that the Chinese 
public lacked negative, critical information regarding their country. As such, he noted for a need of 
media balance based on the principles of freedom, equality, and legality, and that media balance "is the 
result of the collective imbalances of al]."[41] 

Haifeng Huang, professor of political science at the University of California, said, ''I'm not exactly clear 
why they have become such a major pro-Trump voice" but "part of it is perhaps because they regard 
President Trump as tough on the Chinese government and therefore a natural ally for them."l46] 

The web-only, German edition of the paper, Epoch Times Deutschland, has aligned with the anti­ 
immigration far-right in Germany; the paper favorably comments on Alternative for Germany and 
Pegida while criticizing mainstream German media as not to be trusted. [3] Bethany Allen- Ebrahimian of 
Foreign Policy writes that "It's not clear why the German website of a Falun Gong newspaper would 
choose to promote right-wing populism in Germany" but that the decision could be a business decision 
to drive an increase in views of the publication, or because such views reflect the teaching of Falun Gong 
leader Li Hongzhi, "who believes that mixed-race children are 'pitiable' and 'physically and intellectually 
incomplete. "3) j German media report described the outlet as a "favorite" of Pegida supporters, along 
with Sputnik News and Kopp Report; and found that its articles which were critical of immigration have 
been shared almost daily,(56] 

A report by the Institute for Strategic Dialogue, a London-based think tank, said the German edition of 
The Epoch Times "primarily runs anti-West, anti-American and pro-Kremlin content-a high proportion 
of this content is based on unverified information. "[5][115] 

In December 2019, the English Wikipedia deprecated the English and Chinese online versions of The 
Epoch Times as an "unreliable source" to use as a reference in Wikipedia, with editors describing it as 
"an advocacy group for the Falun Gong, and ... a biased or opinionated source that frequently publishes 
conspiracy theories. "[16] 

JS 

Awards 
■ In 2014, the newspaper's reporting won several other journalism awards (which the New York Times 
would later describe as indicative of the Epoch Times "edging closer to Mr. Li's vision of a 
respectable news outlet", before it changed course in 2015 and 2016 to focus on viral content and a 
"Trump Pivot").21) 

References 
1. Kaiser, Jonas (2019). "In the heartland of climate scepticism: A hyperlink network analysis of 

German climate sceptics and the US right wing". In Forchtner, Bernard (ed.). The Far Right and the 
Environment: Politics, Discourse and Communication. Routledge. p. 265. ISBN 978-1-351-10402-9. 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 10 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



2. Weisskircher, Man~s (September 11, 2020). "Neue Wahrheiten von rechts au~en? Alternative 
Nachrichten und der "Rechtspopulismus" in Deutschland" [New truths from the far-right? Alternative 
news and "right-wing populism" in Germany]. Forschungsjournal Soziale Beweg_ung_en (in German). 
De Gruyter. 33 (2): 4 74 490. doi. 10.1515/fjsb-2020-0040 (https://doi.org/10.1515%2Ffjsb-2020-004 
Q2. S2CID 222004415 (https://api.semanticscholar.org/CorpuslD:222004415). "In Deutschland 
existiert eine Vielzahl an alternativen Nachrichten-Plattformen von Rechtsau~en. Der Reuters 
Institute Digital News Report 2019 nennt Junge Freiheit, Compact online, Pl News und Epoch Times 
als Plattformen mit der h~ufigsten Nutzung (Newman 2019: 86)." [In Germany there is a large 
number of alternative news platforms from the far-right. The Reuters Institute Digital News Report 
2019 names Junge Freiheit, Compact online, Pl News and Epoch Times as the platforms with the 
most frequent use (Newman 2019: 86).] 

3. Allen-Ebrahimian, Bethany (September 23, 2017). "The German Edition of Falun Gong's 'Epoch 
Times' Aligns with the Far Right" (http://www.chinafile.com/reporting-opinion/media/german-edition-of 
-falun-gong-affiliated-epoch-times-aligns-far-right). ChinaFile. Center on U.S.-China Relations at Asia 
Society. Archived (https://web.archive.org/web/20171028135010/http://www.chinafile.com/reporting­ 
opinion/media/german-edition-of-falun-gong-affiliated-epoch-times-aligns-far-rig_!ill_ from the original 
on October 28, 2017. 

4. Alba, Davey (May 9, 2020). "Virus Conspiracists Elevate a New Champion" (https://www.nytimes.co 
m/2020/05/09/technology/plandemic-judy-mikovitz-coronavirus-disinformation. html). The New York 
Times. Retrieved November 6, 2020. 

5. Hettena, Seth (September 17, 2019). "The Obscure Newspaper Fueling the Far-Right in Europe" (htt 
ps://newrepublic.com/article/155076/obscure-newspaper-fueling-far-right-europe). The New 
Republic. ISSN 0028-6583 (https://www.worldcat.org/issn/0028-6583). Retrieved December 16, 
2019. 

6. Aspinwall, Nick (November 2, 2020). "Guo Wengui and Steve Bannon Are Flooding the Zone With 
Hunter Biden Conspiracies" (https://foreignpolicy.com/2020/11/02/guo-wengui-steve-bannon-hunter­ 
biden-conspiracies-disinformation/). Foreign Policy. Retrieved November 6, 2020. 

7. Farhi, Paul (August 20, 2020). "A 'loud mouth' writer says the White House broke its own briefing­ 
room rules. So he did the same" (https://www.washingtonpost.com/lifestyle/media/a-loud-mouth-write 
r-says-the-white-house-broke-its-own-briefing-room-rules-so-he-did-the-same/2020/08/20/1d5441 b8- 
e25c-11 ea-8181-606e603bb1 c4 story.html). The Washing_ton Post. Retrieved November 6, 2020. 

8. Aspinwall, Nick (November 6, 2020). "As Taiwan Watches US Election, It May Need Time to Trust a 
Bid en Administration" (https://thediplomat.com/2020/11 /as-taiwan-watches-us-election-it-may-need-ti 
me-to-trust-a-biden-administration/). The Diplomat. Retrieved November 6, 2020. 

9. Newton, Casey (May 12, 2020). "How the 'Plandemic' video hoax went viral" (https://www.theverge.c 
om/2020/5/12/21254184/how-plandemic-went-viral-facebook-youtube). The Verge. Retrieved 
November 6, 2020. 

10. Pressman, Aaron; Morris, David Z. (August 7, 2020). "This moon landing video is fake" (https://fortun 
e.com/2020/08/07/this-moon-landing-video-is-fake/). Fortune. Retrieved November 6, 2020. 

11. Sommer, Will (October 19, 2019). "Bannon Teams Up With Chinese Group That Thinks Trump Will 
Bring on End-Times" (https://www.thedailybeast.com/bannon-teams-up-with-chinese-group-that-think 
s-trump-will-bring-on-end-times). The Daily Beast. Retrieved November 6, 2020. 

12. (1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11] 

13. Hobbs, Renee (2020). Mind Over Media: Propag_anda Education for a Dig_ital Age (https://www.googl 
e.com/books/edition/Mind Over Media Propaganda Education for/gC3xDwAAQBAJ). W. W. 
Norton & Company. ISBN 978-0-393-71351-0. Retrieved November 6, 2020 - via Google Books. 

14. Tolentino, Jia (March 19, 2019). "Stepping Into the Uncanny, Unsettling World of Shen Yun" (https://w 
ww.newyorker.com/culture/culture-desk/stepping-into-the-uncanny-unsettling-world-of-shen-yun). 
The New Yorker. Retrieved November 7, 2020. 

15. Morais, Betsy (June 23, 2010). "The Epoch Times doesn't like to brag" (https://www.politico.com/stat 
es/new-york/ city-h al I/story /201 0/06/the-epoch-ti mes-doesnt-li ke-to-brag-067223). Politico. 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 11 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



16. Lawrence, Susan V. (April 14, 2004 ). "Falun Gong Fields Media Weapons" (https://www.wsj.com/arti 
cles/SB108190438992282143). Wall Street Journal. 

17. [13][14][15][16] 

18. Brandy Zadrozny and Ben Collins (August 20, 2019). "Trump, QAnon and an impending judgment 
day: Behind the Facebook-fueled rise of The Epoch Times" (https://www.nbcnews.com/tech/tech-ne 
ws/trump-qanon-impending-judgment-day-behind-facebook-fueled-rise-epoch-n1044121). NBC 
News. 

19. "The Epoch Times" (https://www.newsguardtech.com/wp-content/uploads/2020/03/theepoctimes-EN 
G-3-13.pdf) (PDF). NewsGuard. 2020. 

20. Hua, Vanessa (December 18, 2005). "Dissident media linked to Falun Gong / Chinese-language 
print, broadcast outlets in U.S. are making waves" (https://www.sfgate.com/news/article/CUL TU RE-A 
ND-RELIGION-Dissident-media-linked-to-2587555.php). San Francisco Chronicle. Retrieved 
December 9, 2006. 

21. Roose, Kevin (October 24, 2020). "How The Epoch Times Created a Giant Influence Machine" (http 
s://www.nytimes.com/2020/10/24/technolog_y/epoch-times-influence-falun-gong.html). The New York 
Times. ISSN 0362-4331 (https://www.worldcat.org/issn/0362-4331). Retrieved October 24, 2020. 

22. Brown, Hayes (October 23, 2018). "A Newspaper Banned In China Is Now One Of Trump's Biggest 
Defenders" (https://www.buzzfeednews.com/article/hayesbrown/epoch-times-trump-administration-fa 
lun-gong). BuzzFeed News. Retrieved December 20, 2019. 

23. Gilbert, Ben (August 21, 2019). "Aside from the Trump campaign itself, the biggest spender on pro­ 
Trump Facebook ads is reportedly a secretive New York-based newspaper" (https://www.businessins 
ider.com/epoch-times-pro-trump-facebook-ads-2019-8). Business Insider. Insider Inc. Archived (http 
s://web.archive.org/web/20190821030349/https://www. businessi nsider. com/epoch-ti mes-pro-tru mp-f 
acebook-ads-2019-8) from the original on August 21, 2019. 

24. Alba, Davey (August 23, 2019). "Facebook Bans Ads From The Epoch Times" (https://www.nytimes. 
com/2019/08/23/technology/facebook-ads-epoch-times.html). The New York Times. ISSN 0362-4331 
(https://www.worldcat.org/issn/0362-4331). Retrieved December 16, 2019. 

25. Gartenberg, Chaim (August 23, 2019). "Epoch Times banned from advertising after sneaking pro­ 
Trump propaganda onto Facebook" (https://www.theverge.com/2019/8/23/20830229/epoch-times-fac 
ebook-ban-buying-ads-violating-policies-trump-propaganda). The Verge. Retrieved December 16, 
2019. 

26. Gafni, Matthias (January 11, 2020). "Behind the blitz: Falun Gong practitioners spend millions on 
Shen Yun ads. How do they do it?" (https://www.sfchronicle.com/bayarealarticle/Behind-the-blitz-Fal 
un-Gong-practitioners-spend-14966684.php). San Francisco Chronicle. Retrieved February 10, 
2021. 

27. ""The Epoch Times", Falun Gong, and Me" (https://www.williamgairdner.ca/the-epoch-times-falun-go 
ng-and-me/). www.williamgairdner.ca. 

28. Thomas Lum (August 11, 2006). "China and Falun Gong" (https://web.archive.org/web/20120205064 
042/http://www.usembassy.it/pdf/other/RL33437.pdf) (PDF). Congressional Research Service. 
Archived from the original (http://www.usembassy.it/pdf/other/RL33437.pdf) (PDF) on February 5, 
2012. 

29. Ownby 2008, p. 223. 
30. Zhao, Yuezhi, "Falun Gong, Identity, and the Struggle over Meaning Inside and Outside China", pp. 

209-223 in Contesting Media Power: Alternative Media in a Networked World, edited by Nick 
Couldry and James Curran (Rowman & Littlefield, 2003) 

31. Cite error: The named reference About_Us was invoked but never defined (see the help page). 
32. Couldry, Nick; Curran, James (2003). Contesting_ Media Power: Alternative Media in a Networked 

World (https://books.google.com/books?id=yRVtAAAAQBAJ). Rowman & Littlefield Publishers. 
ISBN 978-07 42575202. 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 12 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



33. "Paper denies representing Falun Gong" (https://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/20 
07/02/05/AR2007020500185 pf.html). Washington Post. Retrieved December 4, 2015. 

34. Groot, Gerry; Stafford, Glen (2012). "China and South Australia" (https://books.google.com/books?id 
=Lm2tdagEnL4C&pg=PA103). In John Spoehr; Purnendra Jain (eds.). The Engaging State: South 
Australia's Engagement with the Asia-Pacific Region. Wakefield Press. p. 103. ISBN 978- 
1743051573. "In related vein, another paper with wide distribution but published elsewhere is The 
Epoch Times (Dajiyuan shibao), the qigong meditation religious group Falun gong mouth-piece, 
which runs a strong anti-communist line." 

35. Ellwood, Robert S.; Csikszentmihalyi, Mark A. (2007). "East Asian Religions" (https://books.google.c 
om/books?id=34vGv HDGG8C&pg=PA217). In Jacob Neusner (ed.). World Religions in America. 
Westminster John Knox Press. p. 217. ISBN 978-1611640472. " ... the Epoch Times, an 
anticommunist newspaper connected with Falun Gong organization ... " 

36. Sun, Wanning (2009). Media and the Chinese Diaspora: Community, Communications and 
Commerce (https://books.google.com/books?id=HAsB54UIQE8C&pg=PR11 ). Routledge. p. xi. 
ISBN 978-1134263592. " ... the Epoch Times- a globally circulated pro-Falun Gong, anti-Communist 
Chinese-language newspaper ... " 

37. Denton, Kirk A. (2011 ). "Yan'an as a Site of Memory" (https://books.google.com/books?id=Ul89eeKH 
LGEC&pg=PA268). In Marc Andre Matten (ed.). Places of Memory in Modern China: History, Politics, 
and Identity. Leiden Series in Comparative Historiography. 5. Brill. p. 268. ISBN 978-9004219014. 
"An article in the anti-Communist, Falun Gong Epoch Times claims, without citing any sources, that 
[Commumist soldier Zhang Side's] death was the result of an accident involving opium use." 

38. Ownby, David (2008). Falun Gong and the Future of China (https://archive.org/details/falungongfutur 
eo2008ownb ). Oxford University Press. p. 223 (https://archive.org/details/falungongfutureo2008own 
b/page/223). ISBN 978-0199716371. 

39. Ownby, David (2008). Falun Gong and the Future of China (https://archive.org/details/falungongfutur 
eo2008ownb ). Oxford University Press. p. 8 (https://archive.org/details/falungongfutureo2008ownb/p 
age/8). ISBN 978-0199716371. 

40. Ownby 2008, p. 221. 
41. Thornton, Patricia M. (2008). "Manufacturing Dissent in Transnational China". In Kevin J. O'Brien 

(ed.). Popular Protest in China. Harvard Contemporary China. 15. Harvard University Press. 
pp. 199-200. ISBN 978-067 4041585. 

42. Tong, Clement (2015). "Western Apocalyptic Narratives in the International Arena" (https://books.goo 
gle.com/books?id=kpHvCgAAQBAJ&pg=RA2-PA71 ). In Jean-Guy A. Goulet; Liam D. Murphy; 
Anastasia Panagakos (eds.). Religious Diversity Today: Experiencing Religion in the Contemporary 
World. 3. ABC-CLIO. p. 71. ISBN 978-1440833328. 

43. James Jiann Hua To (2014 ). Qiaowu: Extra-Territorial Policies for the Overseas Chinese (https://book 
s.g0ogle.com/books?id=KGe7AwAAQBAJ&pg=PA197). Brill. p. 97. ISBN 978-9004272286. 

44. Noakes, Stephen (June 2010). "Falun Gong, Ten Years On". Pacific Affairs. 83 (2): 349-357. 
doi: 10.5509/2010832349 (https://doi.org/10.5509%2F2010832349). "The Epoch Times newspaper 
also serves as a mouthpiece for Falun Gong internationally ... " 

45. "Fa Teaching Given at the 2010 New York Fa Conference" (https://www.falundafa.org/book/eng/lectu 
res/20100905L.html). www.falundafa.org. September 5, 2010. Retrieved August 15, 2020. 

46. Roose, Kevin (February 5, 2020). "Epoch Times, Punished by Facebook, Gets a New Megaphone 
on YouTube" (https://www.nytimes.com/2020/02/05/technology/epoch-times-youtube.html). The New 
York Times. ISSN 0362-4331 (https://www.worldcat.org/issn/0362-4331 ). Retrieved February 6, 
2020. 

4 7. Tolentino, Jia (March 19, 2019). "Stepping Into the Uncanny, Unsettling World of Shen Yun" (https://w 
ww.newyorker.com/culture/culture-desk/stepping-into-the-uncanny-unsettling-world-of-shen-yun). 
The New Yorker. ISSN 0028-792X (https://www.worldcat.org/issn/0028-792X). Retrieved August 24, 
2019. 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 13 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



48. "Chinese Influence & American Interests: Promoting Constructive Vigilance" (https://www.hoover.org/ 
sites/default/files/research/docs/chineseinfluence americaninterests full report web.pdf) (PDF). 
Hoover Institution. November 29, 2018. 

49. "RSF Report: "China's Pursuit of a New World Media Order"" (https://rsf.org/en/reports/rsf-report-chi 
nas-pursuit-new-world-media-order). RSF.Reporters without Borders. March 25, 2019. 

50. Zadrozny, Brandy; Collins, Ben (August 23, 2019). "Facebook bans ads from The Epoch Times after 
huge pro-Trump buy" (https://www.cnbc.com/2019/08/23/facebook-bans-ads-from-the-epoch-times-a 
fter-huge-pro-trump-buy.html). CNBC. Retrieved October 7, 2019. 

51. Nguyen, Terry (November 27, 2020). "Why fake news is so hard to combat in Asian American 
communities" (https://www.vox.com/identities/21579752/asian-american-misinformation-after-2020). 
Vox. Retrieved December 5, 2020. 

52. Eli Clifton (May 26, 2020). "This NBC executive became a conspiracy king and a pro-Trump media 
boss" (https ://www. thedailybeast. com/n be-executive-ch ris-kitze-became-a-boss-at-epoch-ti mes-pro-t 
rump-outlet). The Daily Beast. 

53. Markay, Lachlan (January 12, 2021 ). "Epoch Times nearly quadrupled revenue during the first three 
years of the Trump administration" (https://www.axios.com/epoch-times-revenue-trump-conspiracies­ 
(96418d6-b361-4686-8cf1-bf13d33e 7 460. html). Axios. Retrieved January 14, 2021 . 

54. "DocumentCloud" (https://beta.documentcloud.org/documents/20447899-epoch-times-association-2 
019-990). beta.documentcloud.org. Retrieved January 14, 2021. 

55. Eli Clifton (May 5, 2020). "The Hedge Fund Man Behind Pro-Trump Media's New War on China" (htt 
ps://www.thedailybeast.com/the-hedge-fund-man-behind-pro-trump-medias-new-war-on-china). The 
Daily Beast. 

56. Kopp, Sputnik, Epoch Times & Co: Nachrichten aus einem rechten Paralleluniversum (https://meedi 
a.de/2016/03/18/kopp-sputnik-epoch-times-co-nachrichten-aus-einem-rechten-paralleluniversum/) 
Stefan Winterbauer, Meedia. March 13, 2016 

57. Eugenia Chien, "Falun Gong-Linked Media Venture Makes Waves, Raises Questions" (http://news.n 
ewamericamedia.org/news/view article.html?article id=6ce9872ebb88b3aaa3ff48b6c1ffc19a) 
Archived (https://web.archive.org/web/20080306081937 /http://news.newamericamedia.org/news/vie 
w article.html?article id=6ce9872ebb88b3aaa3ff48b6c1ffc19a) March 6, 2008, at the Wayback 
Machine New America Media, News Analysis, May 16, 2006 

58. "The Chinese Press Battles For Hearts And Minds Abroad" (https://www.huffpost.com/entry/chinese­ 
press-abroad n 4729474). HuffPost Canada. February 13, 2014. 

59. Caylan Ford (October 21, 2009). "An underground challenge to China's status quo" (https://web.archi 
ve.org/web/20160805083816/http://www.csmonitor.com/Commentary/Opinion/2009/1021/p09s01-co 
op.html). The Christian Science Monitor. Archived from the original (http://www.csmonitor.com/Comm 
entary/Opinion/2009/1021/p09s01-coop.html) on August 5, 2016. 

60. "E}'tiB@EH ##ti±zty" (http://www.voachinese.com/content/a-21-w2005-06-08-v0a1-57801067/10 
57646.html). Voice of America (in Chinese). June 7, 2005. 

61. OpenNet Initiative. "Internet Filtering in China in 2004-2005: A Country Study" (https://web.archive.or 
g/web/20160410232024/https://opennet.net/studies/china). 2005. Archived from the original (https://o 
pennet.net/studies/china) on April 10, 2016. 

62. BBC Monitoring 5k5 (September 26, 2005). "#7: HIM##RB3± )J##a3ltd553#" (http://news.bbc.co. 
uk/chinese/trad/hi/newsid 4280000/newsid 4283500/4283558.stm). BBC (in Chinese). 

63. Congressional-Executive Commission on China (2013). "Falun Gong in China: Review and Update" 
(http://www.gpo.gov/fdsys/pkg/CHRG-112hhrg78599/pd/CHRG-112hhrg78599.pdf) (PDF). U.S. 
Government Printing Office. pp. 62-99. 

64. Andrey lllarionov) (January 1, 2012). "BE3 []VPAKOB, AHppei nnapoHoB" (http://echo.msk.ru/pro 
grams/korzun/843403-echo/). Echo of Moscow (in Russian). Archived (https://web.archive.org/web/2 
0160313222249/http://echo.msk.ru/programs/korzun/843403-echo/) from the original on March 13, 
2016. 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 14 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



65. "Facebook says a pro-Trump media outlet used artificial intelligence to create fake people and push 
conspiracies" (https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/facebook-says-pro-trump-media-outlet-use 
d-artificial-intelligence-create-n1105951). NBC News. Retrieved December 23, 2019. 

66. Craig Silverman (January 8, 2021 ). "This Pro-Trump YouTube Network Sprang Up Just After He 
Lost" (https://www.buzzfeednews.com/article/craigsilverman/epoch-times-tru mp-you-tu be). 
BuzzFeed News. 

67. Lachlan Markay (January 12, 2021 ). "Epoch Times revenue soared on Trump conspiracies" (https:// 
www.axios.com/epoch-times-revenue-trump-conspiracies-f96418d6-b361-4686-8cf1-bf13d33e 7 460. 
html). Axios. 

68. "This massive YouTube channel is normalizing QAnon" (https://www.dailydot.com/layer8/edge-wond 
er-qanon-youtube/). The Daily Dot. August 27, 2019. Retrieved September 10, 2019. 

69. "'Wake-up call': Iowa caucus disinformation serves as warning about 2020 election" (https://www.nbc 
news.com/tech/social-media/wake-call-iowa-caucus-disinformation-serves-warning-about-2020-electi 
on-n1130111). NBC News. Retrieved February 29, 2020. 

70. Zadrozny, Brandy. "Debunked claims about Iowa voter fraud pushed by conservative activists" (http 
s://www.nbcnews.com/politics/2020-election/live-blog/iowa-caucuses-live-updates-2020-democrats­ 
make-their-final-pitches-n1128596/ncrd1128966). NBC News. Retrieved February 29, 2020. 

71. Paris Martineau & Louise Matsakis. "Iowa Misinformation Spreads Online, Despite New Policies" (htt 
ps://www.wired.com/story/iowa-misinformation-spreads-online-despite-new-policies/). Wired. 
ISSN 1059-1028 (https://www.worldcat.org/issn/1059-1028). Retrieved February 29, 2020. 

72. van Zuylen-Wood, Simon (January 12, 2021 ). "MAGA-land's Favorite Newspaper" (https://www.theat 
I antic.com/pol itics/archive/2021/01 /inside-the-epoch-times-a-mysterious-pro-trump-newspaper/61764 
5/). The Atlantic. ISSN 1072-7825 (https://www.worldcat.org/issn/1072-7825). 

73. "Lengthy video makes false claims about 2020 election" (https://apnews.com/article/fact-checking-af 
s:Content:9900544617). Associated Press. December 25, 2020. Retrieved January 14, 2021. 

74. Manavis, Sarah. "How US conspiracy theorists are targeting local government in the UK" (https://ww 
w.newstatesman.com/science-tech/internet/2020/04/councillors-politicians-uk-trump-conspiracy-theo 
ry-outlet-epoch-times-coronavirus). New Statesman. 

75. "Viral video promotes the unsupported hypothesis that SARS-CoV-2 is a bioengineered virus 
released from a Wuhan research laboratory" (https://healthfeedback.org/viral-video-promotes-the-un 
Supported-hypothesis-that-sars-cov-2-is-a-bioengineered-virus-released-from-a-wuhan-research-lab 
oratory/). Health Feedback. April 17, 2020. 

76. Bellemare, Andrea; Ho, Jason; Nicholson, Katie (April 29, 2020). "Some Canadians who received 
unsolicited copy of Epoch Times upset by claim that China was behind virus" (https://www.cbc.ca/ne 
ws/canada/epoch-times-coronavirus-bioweapon-1.5548217). CBC News. Retrieved June 13, 2020. 

77. "Anti-communist organisation descends on Wagga to spread publication" (https://www.msn.com/en-a 
u/news/coronavirus/anti-communist-organisation-descends-on-wagga-to-spread-publication/ar-BB12 
XfTY). www.msn.com. Retrieved May 7, 2020. 

78. Holroyd, Matthew (May 4, 2020). "Coronavirus: 'Super-spreaders' of COVID-19 misinformation on 
Facebook identified" (https://www.euronews.com/2020/05/06/coronavirus-super-spreaders-of-covid-1 
9-misinformation-on-facebook-identified). Euronews. Retrieved May 12, 2020. 

79. "Facebook 'Super-spreaders': Europe - NewsGuard" (https://www.newsguardtech.com/facebook-sup 
er-spreaders-europe/). Retrieved June 15, 2020. 

80. "This map is a forecast based on past data, not real-time satellite readings" (https://factcheck.afp.co 
m/map-forecast-based-past-data-not-real-time-satellite-readings). AFP Fact Check. February 20, 
2020. Retrieved February 23, 2020. 

81. admin. "Judy Mikovits: 5 Quick Facts You Should Know I FR24 News English" (https://www.fr24new 
s.com/a/2020/05/judy-mikovits-5-quick-facts-you-should-know.html). Retrieved May 7, 2020. 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 15 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



82. "Scientists Haven't Found Proof The Coronavirus Escaped From A Lab In Wuhan. Trump Supporters 
Are Spreading The Rumor Anyway" (https://www.buzzfeednews.com/article/ryanhatesthis/coronaviru 
s-rumors-escape-lab-china-fox-news-trump). BuzzFeed News. Retrieved May 7, 2020. 

83. Bellemare, Ho, Nicholson, Andrea, Jason, Katie (April 29, 2020). "Some Canadians who received 
unsolicited copy of Epoch Times upset by claim that China was behind virus" (https://www.cbc.ca/ne 
ws/canada/epoch-times-coronavirus-bioweapon-1.5548217). CBC. Archived (https://archive.today/20 
200430183141/https://www.cbc.ca/news/canada/epoch-times-coronavirus-bioweapon-1.5548217) 
from the original on April 30, 2020. 

84. Furey, Anthony (April 30, 2020). "Chinese Canadian dissidents are under attack, and the CBC has 
joined the pile-on" (https://torontosun.com/opinion/columnists/furey-chinese-canadian-dissidents-are­ 
under-attack-and-the-cbc-has-joined-the-pile-on#comments). Toronto Sun. Retrieved June 14, 2020. 

85. Matas and Kilgour, David (May 10, 2020). "Opinion: The CBC, the CCP and COVID-19" (https://toron 
tosun.com/opinion/columnists/opinion-the-cbc-the-ccp-and-covid-19). Toronto Sun. 

86. Greenaway, Norma (August 3, 2010). "Liberals decry secrecy around CSIS report" (https://web.archi 
ve.org/web/20100805081220/http://www. vancouversun .com/news/Liberals+decry+secrecy+around + 
CSIS+report/3355144/story.html). Vancouver Sun. Archived from the original (https://vancouversun.c 
om/news/Liberals+decry+secrecy+around+CSIS+report/3355144/story.html) on August 5, 2010. 
Retrieved May 25, 2012. 

87. "Chinese-Canadian leader laments spy agency allegations" (https://web.archive.org/web/201205190 
42250/http://www.vancourier.com/Chinese+Canadian+leader+laments+agency+allegations/3337835/ 
story.html). Vancouver Courier. July 29, 2010. Archived from the original (http://www.vancourier.com/ 
Chinese+Canadian+leader+laments+agency+allegations/3337835/story.html) on May 19, 2012. 
Retrieved May 25, 2012. 

88. "FWIW: Where are they now?" (https://www.anotheracronym.org/newsletter/where-are-they-now/). 
ACRONYM. Retrieved June 10, 2019. 

89. "Expanding Pro-Trump Outlet 'The BL' Is Closely Linked to The Epoch Times" (https://www.snopes.c 
om/news/2019/10/11 /pro-trump-outlet-linked-epoch-times/). Snopes.com. Retrieved October 12, 
2019. 

90. "If Facebook Is Dealing with Deceptive 'BL' Network, It's Not Working" (https://www.snopes.com/new 
s/2019/12/13/facebook-bl-cib/). Snopes.com. Retrieved December 15, 2019. 

91. "How a Pro-Trump Network Is Building a Fake Empire on Facebook and Getting Away with It" (http 
s://www.snopes.com/news/2019/11/12/bl-fake-profiles/). Snopes. com. Retrieved December 15, 
2019. 

92. "Removing Coordinated Inauthentic Behavior From Georgia, Vietnam and the US" (https://about.fb.c 
om/news/2019/12/removing-coordinated-inauthentic-behavior-from-georgia-vietnam-and-the-us/). 
About Facebook. December 20, 2019. Retrieved December 20, 2019. 

93. "Facebook Discovers Fakes That Show Evolution of Disinformation" (https://www.nytimes.com/2019/ 
12/20/business/facebook-ai-generated-profiles.html?ribbon-ad-idx=2&rref=business). The New York 
Times. December 20, 2019. Retrieved January 3, 2019. 

94. "Facebook Takes Down Inauthentic Network Associated With Truth Media" (https://public-assets.gra 
phika.com/reports/graphika report truth media fake profiles.pdf) (PDF). Graphika. August 2020. 

95. "Facebook removes troll farm posing as African-American support for Donald Trump" (https://www.nb 
cnews.com/tech/tech-news/facebook-removes-troll-farm-posing-african-american-support-donald-tru 
mp-n1236056). NBC News. Retrieved August 7, 2020. 

96. "July 2020 Coordinated Inauthentic Behavior Report" (https://about.fb.com/news/2020/08/july-2020-c 
ib-report/). About Facebook. August 6, 2020. Retrieved August 7, 2020. 

97. "Facebook Removes Another Misinformation Network Linked to Epoch Times" (https://www.snopes.c 
om/news/2020/08/06/facebook-epoch-times/). Snopes.com. Retrieved August 7, 2020. 

98. To, James Jiann Hua (2014 ). Qiaowu: Extra-Territorial Policies for the Overseas Chinese. Brill. 
pp. 179-180. ISBN 978-9004272286. 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 16 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



99. "IFJ Condemns China's "Brutal Vendetta" Against Independent Newspaper" (https://www.ifj.org/es/ce 
ntro-de-medios/noticias/detalle/article/ifj-condemns-chinas-brutal-vendetta-against-independent-new 
spaper.html). March 1, 2006. 

00. Joske, Alexander; Wen, Philip (October 7, 2016). "The 'patriotic education' of Chinese students at 
Australian universities" (https://www.smh.com.au/education/the-patriotic-education-of-chinese-studen 
ts-at-australian-universities-20161003-gru13j.html). The Sydney Morning Herald. Retrieved 
August 20, 2019. 

01. "Canberra pharmacy at front line of China's push for global influence" (https://www.afr.com/world/asi 
alcanberra-pharmacy-at-front-line-of-chinas-push-for-global-influence-20160901-gr65xy). Australian 
Financial Review. September 1, 2016. Retrieved August 20, 2019. 

02. "Following the Epoch Times arson attack, RSF urges the Hong Kong government to address 
violence against the press" (https://rsf.org/en/news/following-epoch-times-arson-attack-rsf-urges-hon 
g-Kong-government-address-violence-against-press). Reporters Without Borders. November 22, 
2019. Retrieved June 17, 2020. 

03. "Epoch Times defiant after Hong Kong printing press ransacked" (https://www.france24.com/en/live-n 
ews/20210413-epoch-times-defiant-after-hong-kong-printing-press-ransacked). April 13, 2021. 

04. "Masked men ransack Epoch Times printer in Hong Kong" (https://cpj.org/2021/04/masked-men-rans 
ack-epoch-times-printer-in-hong-kongfl. April 13, 2021. 

05. Nakamura, David; Shih, Gerry (September 18, 2018). "White House reviews incident involving The 
Epoch Times photographer handing a folder to Trump" (https://web.archive.org/web/2018091901451 
3/https://www.washingtonpost.com/politics/white-house-reviews-incident-involving-epoch-times-phot 
ographer-handing-a-folder-to-trump/2018/09/18/e9d8b8ba-bac5-11e8-bdc0-90f81 cc58c5d story.htm 
I?tid=pm _politics _pop). The Washington Post. Archived from the original (https://www.washingtonpos 
t.com/politics/white-house-reviews-incident-involving-epoch-times-photographer-handing-a-folder-to-t 
rump/2018/09/18/e9d8b8ba-bac5-11e8-bdc0-90/81cc58c5d_story.html) on September 19, 2018. 
"The photographer, identified by other photojournalists as Samira Bouaou, passed the purple-colored 
folder to Trump as he was walking out of the East Room on Sept. 12 after delivering remarks at a 
reception for the Congressional Medal of Honor Society." 

06. Farhi, Paul (August 14, 2020). "Two sites that amplify hoaxes given special treatment at Trump's 
briefings despite restrictions" (https://www.washingtonpost.com/lifestyle/media/two-sites-that-amplify­ 
hoaxes-given-special-treatment-at-trumps-briefings-despite-restrictions/2020/08/14/8579032e-de6e­ 
11 ea-809e-b8be57ba616e _story.html). Washington Post. Retrieved August 15, 2020. 

07. "Trump condemns recent attacks on press freedom in Hong Kong I Full news conference" (https://w 
ww.youtube.com/watch?v=K1pMoLMEEY0&feature=youtu.be). www.youtube.com. Retrieved 
August 15, 2020 - via YouTube. 

08. "Paper denies representing Falun Gong" (https://www.religionnewsblog.com/17386/epoch-times). 
Associated Press. February 5, 2007. Retrieved March 6, 2014 - via Religion News Blog. 

09. To, James (December 2012). "Beijing's Policies for Managing Han and Ethnic-Minority Chinese 
Communities Abroad" (https://doi.org/10.1177%2F186810261204100407). Journal of Current 
Chinese Affairs. 41 (4 ): 183-221. d0i:10.1177/186810261204100407 (https://doi.org/10.1177%2F186 
810261204100407). 

10. Ng, Jason Q. (2013). Blocked on Weibo: What Gets Suppressed on China's Version of Twitter (And 
Why) (https://books.google.com/books?id=KHARBAAA\QBAJ&pg=PA127). New Press. p. 127. 
ISBN 978-1595588715. 

11. Hua, Vanessa (December 18, 2005). "Dissident media linked to Falun Gong / Chinese-language 
print, broadcast outlets in U.S. are making waves" (https://www.sfgate.com/news/article/CULTURE-A 
ND-RELIGION-Dissident-media-linked-to-2587555.php). San Francisco Chronicle. Retrieved 
December 9, 2006. 

12. Morais, Betsy. "The Epoch Times doesn't like to brag", Capital Magazine, June 23, 2010 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 17 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401



13. University, Berkley Center for Religion, Peace and World Affairs at Georgetown. "David Ownby" (http 
s :/ /berkleycenter.georgetown. edu/people/david-ownby}. berkleycenter. georgetown. edu. Retrieved 
March 2, 2019. 

14. Ownby 2008, pp. vii-viii, 163, 221-223, 229. 
15. "Make Germany Great Again: Kremlin, Alt-Right and International Influences in the 2017 German 

Elections" (https://www.isdglobal.org/wp-content/u ploads/2017 /12/Make-Germany-Great-Again-ENG 
-061217.pdf) (PDF). Institute for Strategic Dialogue. 2017. 

16. Benjakob, Omer (January 9, 2020). "Why Wikipedia is Much More Effective Than Facebook at 
Fighting Fake News" (https://www.haaretz.com/us-news/.premium-why-wikipedia-is-much-more-effec 
tive-than-facebook-at-fighting-fake-news-1.8378622). Haaretz. 

External links 
• Epoch Times (https://www.theepochtimes.com/) (in English) 

Retrieved from "https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The Epoch Times&oldid=1026807719" 

This page was last edited on 4 June 2021, at 10:42 (UTC). 

Text is available under the Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. By using this site, 
you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc., a 
non-profit organization. 

ITC Midwest Hearing Exhibit 1 
Page 18 of 18

Filed with the Iowa Utilities Board on June 14, 2021, E-22401




